MSemploy
  • Hem
  • Kandidater
    • Att skriva sitt CV
    • CV & Jobbintervju
  • Arbetsgivare
  • Om MSemploy
    • Kontakta oss
  • Nyheter
    • Arbetsmarknadsutsikterna våren 2016

IRONSTONE


MOLNINTRESSERAD HELPDESK-OPERATÖR

Plats: Stockholm
Anställningsform: Heltid/Tillsvidare
Lön: Lön efter kompetens
Kontaktperson: Valentino Berti, valentino.berti@msemploy.se

Ironstone är ett ungt företag med stora ambitioner och därför söker vi nu en likasinnad medarbetare med erfarenhet av kundkontakt i form av helpdesk, ServiceDesk eller annan typ av kundtjänst.
Ironstone är IT-företaget som startades år 2016 av entreprenörerna Ulf Månsson och Stig Nerland med en ambition att bygga ett företag som stöttar kunder med moderna, användarvänliga och ständigt uppdaterade molntjänster. Detta gör Ironstone till en modern affärspartner i stället för traditionell IT-leverantör, vi fokuserar verkligen på kundens affär med hjälp av Microsofts IT-plattform. 

Vi är idag ett 10-tal anställda som alla brinner för att hjälpa våra kunder till bättre affärer med hjälp av den senaste molnteknologin, Microsoft 365 och Azure. Vi sitter just nu i moderna lokaler vid Humlegården i centrala Stockholm, vi har även verksamhet i Norge, Kanada och USA. 
 
Vem är du som vi söker till Ironstone?
Vi söker dig som är intresserad av ny teknologi och är ständigt på jakt för att lära dig nya saker. Du är inte rädd för att hitta nya kreativa sätt att lösa problem och tar gärna på dig utmaningar.
Du kommer att arbeta främst på Ironstones kontor i centrala Stockholm. Du har kundkontakt främst via telefon och fjärrstyrning men emellanåt besöker du kunden på plats. 

Du har erfarenhet av helpdesk men har en ambition att gå vidare i karriären, lära dig mer och bli duktigare på Microsoft 365 och Azure.
Vi vill bygga en verksamhet i Ironstone där vi är en jämn mix av både ålder och kön, då vi tror att det är en viktig framgångsfaktor för företaget och skapar en mycket trevligare arbetsplats.

Om tjänsten
Tjänsten som vi kallar Local Operator är främst inriktad på drift och förvaltning av våra tjänster. Du kommer ingå i vårt team i Stockholm och tar hand om våra kunder. 
Du kommer ansvara för att tjänsterna som vi levererar fungerar, att kundens IT-miljö fungerar som den ska samt lösa incidenter och ta hand om beställningar.

Grundläggande krav
Du bör ha någon erfarenhet av helpdesk/kundstöd, drift och förvaltning av Microsoft Azure och Office 365. 
Vi jobbar i team så det måste du gilla och det innebär bl.a. att du kan kommunicera och uttrycka dig i både tal och skrift och på svenska och engelska.
Har du erfarenhet av implementeringsprojekt är det meriterande.

Kompetensområden
·  Mycket god social förmåga för att leverera support över telefon
·  Windows 10
·  Microsoft Office / Office 365
·   Citrix
·    Microsoft Intune
·   Direct Access
·   PC Hårdvara
·  Microsoft Azure (Infrastruktur)

Ansökan
Då denna rekrytering sker i samarbete med rekryteringskonsulten MSemploy Sweden ber vi dig skicka ditt CV med ett personligt brev till valentino.berti@msemploy.se eller via formuläret nedan.

Varmt välkommen med din ansökan!    

    Max file size: 20MB
    Max file size: 20MB
Skicka CV & Brev
© 2012 - 2019 MSemploy.se 
Först i Sverige: Fokuserar enbart på Microsoft-kompetenser sedan 2007 ! 
Ett unikt nätverk av kompetens och utveckling! Vi är specialister inom Microsoft-rekrytering!
Picture
Skicka   CV
Annonsera
Hitta Jobb
Picture
Om MSemploy
Kontakta oss
Användarvillkor 
Sekretesspolicy 
Integritetspolicy
Picture
ARBETSGIVARE
KANDIDATER

LEDIGA JOBB